Home > Online Marketing, Social Media Marketing > Online vertrouwen en autoriteit opbouwen

Online vertrouwen en autoriteit opbouwen

Eind vorig jaar heeft de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (Thuiswinkel.org) in een persberich naar buiten gebracht dat voor 41% van de aankopen geldt dat er eerst online een oriëntatie plaatsvindt.

Nu -een half jaar later- zal dat cijfer ongetwijfeld hoger zijn. Voor u als organisatie of bedrijf is het dus van levensbelang om online een goede uitstraling te hebben en vertrouwen naar de potentiële koper uit te stralen. Er zijn een aantal tips waarmee u authentiek kunt zijn online en daarmee vertrouwen van de klant kunt winnen, ook door middel van social media.

  • Wees echt: gebruik dus uw echte naam en functie (desgewenst) binnen het bedrijf. Gebruik geen info@ of gmail/hotmail emailadressen. Ga er vanuit dat mensen u kunnen Googelen en dat ook doen, daarmee hebben ze zo uw Facebook of LinkedIn profiel gevonden. Dat moet corresponderen met uw reacties.
  • Wees alert: indien u een website heeft waarop via email gereageerd wordt is het van belang om snel te reageren (binnen 1 werkdag, liefst sneller). De reactietijden op de social media zoals Twitter en Facebook zijn nog sneller en worden zeer gewaardeerd door gebruikers.
  • Let op de privacy: gebruikers op het web zijn (en worden dat steeds meer) erg gesteld op hun privacy. Leg daarom duidelijk uit dat u de privacy van de klant respecteert en ook wat er met de eventuele opslag van gegevens gebeurt en waar het voor gebruikt wordt;
  • Wees actief bezig met reviews: op internet wordt uw product besproken, zowel op uw eigen site als bijvoorbeeld op vergelijkingssites (denk aan Kieskeurig.nl of Tweakers.net) of forums (bijvoorbeeld Kassa of Radar). U kunt positieve feedback gebruiken op uw site maar ga ook in op negatieve feedback van gebruikers en meng u in de discussie. Hiermee kunt u uw betrokkenheid tonen en een eventueel scheef beeld rechtzetten!
  • Wees sociaal: klanten (met name in B-to-B) zoeken de sociale netwerken af naar referenties over u en uw bedrijf. Dit kunt u goed vormgeven door actief te zijn op LinkedIn en te stimuleren dat uw medewerkers dat ook doen (binnen afgesproken kaders uiteraaard);
  • Publiceer relevante artikelen: om klanten te interesseren is het belangrijk om antwoorden te vinden op de de problemen die ze hebben en waarvoor uw product een oplossing biedt. Dit kan zeer goed via een Blog

Margu helpt en ondersteunt bedrijven in bovenstaande zaken. Neem eens vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

%d bloggers like this: