<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	xmlns:georss="http://www.georss.org/georss" xmlns:geo="http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#" xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/"
	>

<channel>
	<title>Marketing Guys - Online Marketing Blog</title>
	<atom:link href="http://blog.margu.nl/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://blog.margu.nl</link>
	<description>Online, mobile en social marketing</description>
	<lastBuildDate>Tue, 04 Dec 2012 13:49:37 +0000</lastBuildDate>
	<language>nl</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.com/</generator>
<cloud domain='blog.margu.nl' port='80' path='/?rsscloud=notify' registerProcedure='' protocol='http-post' />
<image>
		<url>http://1.gravatar.com/blavatar/df60f3adce2bf7c16d1eba924216a49c?s=96&#038;d=http%3A%2F%2Fs2.wp.com%2Fi%2Fbuttonw-com.png</url>
		<title>Marketing Guys - Online Marketing Blog</title>
		<link>http://blog.margu.nl</link>
	</image>
	<atom:link rel="search" type="application/opensearchdescription+xml" href="http://blog.margu.nl/osd.xml" title="Marketing Guys - Online Marketing Blog" />
	<atom:link rel='hub' href='http://blog.margu.nl/?pushpress=hub'/>
		<item>
		<title>Meten leads via Social Media</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/08/19/meten-leads-via-social-media/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/08/19/meten-leads-via-social-media/#comments</comments>
		<pubDate>Sun, 19 Aug 2012 14:27:22 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Online Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Social Media Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[hootsuite]]></category>
		<category><![CDATA[hootsuite voordelen]]></category>
		<category><![CDATA[inbound marketing]]></category>
		<category><![CDATA[leads via social media]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=652</guid>
		<description><![CDATA[Inmiddels zijn er in het MKB al heel veel bedrijven bezig met social media. Dit vraagt tijd van mensen binnen een bedrijf en binnen bedrijven is tijd natuurlijk geld. Erg belangrijk dus om het effect van social media te meten. Ontwikkelen van leads naar klanten Online is het van belang om suspects te gaan ontwikkelen [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=652&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Inmiddels zijn er in het MKB al heel veel bedrijven bezig met social media. Dit vraagt tijd van mensen binnen een bedrijf en binnen bedrijven is tijd natuurlijk geld. Erg belangrijk dus om het effect van social media te meten.</p>
<p><strong>Ontwikkelen van leads naar klanten</strong></p>
<p>Online is het van belang om suspects te gaan ontwikkelen richting leads en uiteindelijk klanten. Dit is een continu proces waarbij het delen van kennis via social media op je vakgebied sterk help. Hiermee bouw je <a title="Het opbouwen van online autoriteit" href="http://blog.margu.nl/2011/03/05/het-opbouwen-van-online-autoriteit/">online autoriteit</a> op. Schematisch ziet de ontwikkeling er zo uit:</p>
<p><img class="aligncenter size-full wp-image-656" title="Conversie" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/conversie.png?w=595" alt=""   /></p>
<p><strong>Tools voor social media voor meten</strong></p>
<p>Een van de tools die veel gebruikt wordt om effecten van social media te meten is <a href="http://www.hootsuite.com" target="_blank">Hootsuite</a>. De tool is voor beperkt gebruik gratis en voor wat geavanceerdere mogelijkheden of meerdere gebruikers van een account betaal je een paar dollar per maand. De zaken die je o.a. kunt meten zijn:</p>
<ol>
<li>Aantal clicks op een tweet, Facebook update of Linkedin bericht</li>
<li>Herkomst van de clicks</li>
<li>Zien welke updates het beste worden bezocht en wanneer</li>
<li>Gekoppeld aan Google Analytics is de ROI te meten van een social campagne</li>
</ol>
<p>Een standaard rapportage uit Hootsuite is al veelzeggend (klik erop voor vergroting):</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/hootsuite-rapportage.png"><img class="aligncenter size-medium wp-image-655" title="HootSuite Rapportage" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/hootsuite-rapportage.png?w=195&#038;h=300" alt="" width="195" height="300" /></a></p>
<p><strong>Casestudy  Lead generation via Social Media:</strong></p>
<p>Margu is officieel Hootsuite partner en heeft daarom een uitgebreide Hootsuite casestudy beschikbaar waarin het leadgeneration proces tot in detail wordt uitgelegd. <a href="http://downloads.marketingguys.nl/social-media-leads-hootsuite" target="_blank">De study is hier te downloaden.</a></p>
<p><strong> Hulp nodig?</strong></p>
<p><a href="http://www.margu.nl" target="_blank">Margu Online Marketing</a> uit Amersfoort verzorgt voor veel klanten de social media campagnes. Wil je daar meer over weten?  <a href="http://www.marketingguys.nl/contact/" target="_blank">Neem dan hier contact op met Marketing Guys</a> of bel ons op 08787-18587.</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/652/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/652/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=652&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/08/19/meten-leads-via-social-media/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/conversie.png" medium="image">
			<media:title type="html">Conversie</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/hootsuite-rapportage.png?w=195" medium="image">
			<media:title type="html">HootSuite Rapportage</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>CPM of CPC voor Facebook Ads?</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/08/04/cpm-of-cpc-voor-facebook-ads-amersfoort/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/08/04/cpm-of-cpc-voor-facebook-ads-amersfoort/#comments</comments>
		<pubDate>Sat, 04 Aug 2012 09:18:36 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Social Media Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[bod]]></category>
		<category><![CDATA[cpc]]></category>
		<category><![CDATA[ervaring]]></category>
		<category><![CDATA[facebook]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook Ads]]></category>
		<category><![CDATA[facebook adverteren]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook CPC]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook CPM]]></category>
		<category><![CDATA[Likers]]></category>
		<category><![CDATA[merk]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=646</guid>
		<description><![CDATA[Dat adverteren op Facebook voor veel bedrijven interessant is mag bekend worden verondersteld. Als je je advertentie hebt gemaakt is een van de keuzes de betalingsvariant CPM (kosten per 1000 vertoningen) of CPC (kosten per klik). Van klanten krijgen we regelmatig de vraag wat het beste is. Facebook CPC De CPC variant is een transactie [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=646&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Dat <a title="Haal meer uit je reclamebudget met Facebook Ads ook B-to-B" href="http://blog.margu.nl/2012/02/17/haal-meer-uit-je-reclamebudget-met-facebook-ads-ook-b-to-b/" target="_blank">adverteren op Facebook </a>voor veel bedrijven interessant is mag bekend worden verondersteld. Als je je advertentie hebt gemaakt is een van de keuzes de betalingsvariant CPM (kosten per 1000 vertoningen) of CPC (kosten per klik). Van klanten krijgen we regelmatig de vraag wat het beste is.</p>
<p><strong>Facebook CPC</strong></p>
<p>De CPC variant is een transactie gerichte vorm waarbij je alleen betaalt voor een klik richting je landingspagina. Dat maakt het voorspelbaar omdat je ongeveer kunt uitrekenen hoeveel kliks (bezoekers) je krijgt binnen het gestelde budget.  Aan de andere kant hebben wij gemerkt dat de gemiddelde klik bij Facebook wel een stuk duurder is geworden het afgelopen half jaar. Ook is het zo dat je tegenwoordig strategisch moet bieden om bovenaan te staan. In de praktijk betaal je het geboden bedrag niet maar Facebook zal je toch boven anderen plaatsen. Momenteel zie je erg veel grote bedrijven (met hoge budgetten) die kiezen voor CPC omdat ze met een hoog bod vaak vertoond zullen worden.</p>
<p>Een voorbeeld van een CPC campagne resultaat van ons:</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/cpc-facebook-ads-voorbeeld.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-649" title="CPC Facebook Ads Voorbeeld" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/cpc-facebook-ads-voorbeeld.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p><strong>Facebook CPM</strong></p>
<p>CPM campagnes worden veel voor branding gebruikt. Hierbij zou je het enigszins kunnen vergelijken met banneren op doelgroepsites. De kosten daarvan zijn vaak rond de 15 euro per 1000 vertoningen. Daar is Facebook een stuk voordeliger in (zie ook afbeeling hieronder).</p>
<p>Ook voor <a title="Prijsvragen, kortingsvouchers en andere acties op je Facebook Page" href="http://blog.margu.nl/2012/05/07/prijsvragen-kortingsvouchers-en-andere-acties-op-je-facebook-page/" target="_blank">&#8216;likersacties&#8217; voor je Facebook Page </a>kan CPM interessant zijn. Onze ervaring is dat het op korte termijn vaak veel meer likers oplevert dan een CPC, hierbij is het echter cruciaal om de juiste doelgroep te kiezen om te voorkomen dat je likers krijgt die niets opleveren voor jouw merk.</p>
<p>Voorbeeld van een CPM campagne resultaat:</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/voorbeeld-rapportage-cpm-facebook.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-648" title="Voorbeeld rapportage CPM Facebook" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/voorbeeld-rapportage-cpm-facebook.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p><strong>Welke kiezen? Testen!</strong></p>
<p>In de praktijk is het vooraf er moeilijk in te schatten welke van de 2 varianten voor een campagne het beste werkt. Er is echter een heel eenvoudige mogelijkheid om dit te testen. Namelijk door een advertentie aan te maken, te richten op jouw doelgroep en vervolgens als CPC te &#8216;bestelen&#8217;. Vervolgens kun je de Ad kopiëren en als CPM variant instellen. Dan test je 2 dezelfde Ads tegen elkaar. Wij testen dit soort Ads meestal 1 maand waarna we aanpassingen doen.</p>
<p><strong>Hulp nodig met Facebook Ads?</strong></p>
<p>Veel ondernemers zetten Facebook Ads in maar halen er niet het optimale uit, door bovenstaande zaken toe te passen kan de conversie worden verbeterd. Heeft u hiervoor zelf geen tijd of wilt u dat er eens een extra paar ogen naar uw campagnes kijkt? <a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank">Neem dan vrijblijvend contact met ons op.</a> Dat kan uiteraard ook telefonisch via 08787-18587.</p>
<p>Blog geschreven door<a href="http://nl.linkedin.com/in/eliascrum" target="_blank"> Elias Crum</a> van <a href="http://www.margu.nl" target="_blank">Margu Marketing </a>uit Amersfoort.</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/646/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/646/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=646&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/08/04/cpm-of-cpc-voor-facebook-ads-amersfoort/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/cpc-facebook-ads-voorbeeld.png" medium="image">
			<media:title type="html">CPC Facebook Ads Voorbeeld</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/08/voorbeeld-rapportage-cpm-facebook.png" medium="image">
			<media:title type="html">Voorbeeld rapportage CPM Facebook</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Is je website Facebook Ads proof?</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/07/31/is-je-website-facebook-ads-proof/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/07/31/is-je-website-facebook-ads-proof/#comments</comments>
		<pubDate>Tue, 31 Jul 2012 19:00:05 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Online Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Social Media Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook Ads]]></category>
		<category><![CDATA[facebook adverteren]]></category>
		<category><![CDATA[facebook campagnes]]></category>
		<category><![CDATA[facebook marketing]]></category>
		<category><![CDATA[landing page]]></category>
		<category><![CDATA[social media marketing]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=634</guid>
		<description><![CDATA[In een aantal eerdere blogs (zie bijvoorbeeld deze) heb ik uitgelegd hoe het adverteren via Facebook werkt. Een handboek voor Facebook adverteren is ook hier te downloaden. Facebook Ads zijn anders dan Google Adwords: ten eerste adverteer je gericht op het profiel van de gebruiker en via Google op een zoekopdracht van de gebruiker. Daarnaast [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=634&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>In een aantal eerdere blogs (<a title="Haal meer uit je reclamebudget met Facebook Ads ook B-to-B" href="http://blog.margu.nl/2012/02/17/haal-meer-uit-je-reclamebudget-met-facebook-ads-ook-b-to-b/">zie bijvoorbeeld deze</a>) heb ik uitgelegd hoe het adverteren via Facebook werkt. Een handboek voor Facebook adverteren is ook <a href="http://margu.nl/download-hier-uw-whitepaper.html" target="_blank">hier te downloaden</a>. Facebook Ads zijn anders dan Google Adwords: ten eerste adverteer je gericht op het profiel van de gebruiker en via Google op een zoekopdracht van de gebruiker. Daarnaast zijn er ook andere verschillen. Een belangrijk verschil is dat de conversies niet zo gemakkelijk meetbaar zijn met een code als in Adwords. Daarom is het van belang om je landing pagina op orde te hebben. <strong>Een paar tips voor landing pagina&#8217;s voor Facebook Ads:</strong></p>
<ol>
<li>Zorg dat je pagina <strong>meetbare doelen</strong> heeft: een goede landing pagina heeft een aantal Calls to Action waarmee de bezoeker wordt bewogen tot een bepaalde actie. Het mooiste is een call to action die direct gerelateerd is aan de boodschap in de Ad. Een voorbeeld van een Ad met duidelijk boodschap en landing page:<br />
<a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/facebook-ad-voorbeeld.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-637" title="Facebook Ad voorbeeld" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/facebook-ad-voorbeeld.png?w=595" alt=""   /></a>de bijbehorende landingpage:<a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/voorbeeld-landingpage1.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-640" title="Voorbeeld landingpage" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/voorbeeld-landingpage1.png?w=595" alt=""   /></a>Meer informatie over landing pages <a title="Van bezoeker naar lead deel 2 – Effectieve Landing Pages" href="http://blog.margu.nl/2012/05/31/van-bezoeker-naar-lead-deel-2-effectieve-landing-pages/" target="_blank">vind je hier.</a></li>
<li>Zorg voor een <strong>aantrekkelijk design</strong>: mensen die op Facebook bezig zijn en op de Ad gaan klikken zijn gewend aan de Facebook interface met een leuk design en foto&#8217;s van mensen. Het is dus belangrijk om ze ook een goede user experience te geven. Werk met heldere kleuren en beelden van mensen waar mogelijk;</li>
<li>Zorg voor een <strong>leuk aanbod:</strong> los van de onder 1 genoemde CTA is het aan te raden een echt aantrekkelijk aanbod te maken. Veel bedrijven werken met prijsvragen wat perfect werkt om likers te interesseren maar alleen geschikt is op je landingspagina als het echt iets toevoegt over je product. Je zou ook kunnen werken met gratis downloads met echt waardevolle informatie. Een voorbeeld van een campagne die we <a href="http://margu.nl/facebook_marketing.html" target="_blank">(Margu)</a> hebben gedaan voor het <a href="http://www.austria.info/nl" target="_blank">Oostenrijks Toeristenbureau:</a><br />
<a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/facebook-actie-voorbeeld.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-641" title="Facebook Actie Voorbeeld" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/facebook-actie-voorbeeld.png?w=595" alt=""   /></a>de bijbehorende landing pagina: <a href="http://www.austria.info/nl/frisse-kijk-op-oostenrijk/-1697379.html"><img class="aligncenter size-full wp-image-643" title="Landingpage Oostenrijks Verkeerbureau Facebook actie" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/landingpage-oostenrijks-verkeerbureau-facebook-actie.png?w=595" alt=""   /></a><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/facebook-actie-voorbeeld.png"><br />
</a></li>
</ol>
<p><strong>Hulp nodig?</strong></p>
<p>Wij hebben ruime ervaring (tientallen acties succesvol gedaan) in het verzorgen van allerlei Facebook acties. Of het nu gaat om B-to-C of B-to-B, wij geven een advies over het benaderen van de juiste doelgroep en implementeren de gehele actie. Desgewenst beheren we de actie ook. Wil je daarover meer weten? Neem dan contact op met Margu Online, Social &amp; Mobile Marketing via 08787-18587 of via <a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank">de site op margu.nl</a>. In ons download center staan bovendien veel handleidingen over Facebook marketing, <a title="Bloggen zorgt voor leads!" href="http://www.marketingguys.nl/download-hier-uw-whitepaper/" target="_blank">download ze hier.</a></p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/634/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/634/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=634&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/07/31/is-je-website-facebook-ads-proof/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/facebook-ad-voorbeeld.png" medium="image">
			<media:title type="html">Facebook Ad voorbeeld</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/voorbeeld-landingpage1.png" medium="image">
			<media:title type="html">Voorbeeld landingpage</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/facebook-actie-voorbeeld.png" medium="image">
			<media:title type="html">Facebook Actie Voorbeeld</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/landingpage-oostenrijks-verkeerbureau-facebook-actie.png" medium="image">
			<media:title type="html">Landingpage Oostenrijks Verkeerbureau Facebook actie</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Google Adwords positie verbeteren</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/07/22/google-adwords-positie-verbeteren/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/07/22/google-adwords-positie-verbeteren/#comments</comments>
		<pubDate>Sun, 22 Jul 2012 19:28:54 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Online Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Uncategorized]]></category>
		<category><![CDATA[eyetracking]]></category>
		<category><![CDATA[google adwords marketing]]></category>
		<category><![CDATA[google adwords ondersteuning]]></category>
		<category><![CDATA[google adwords relevantie]]></category>
		<category><![CDATA[online marketing amersfoort]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=627</guid>
		<description><![CDATA[Verschillende onderzoeken wijzen uit dat het belangrijk is om in Google Adwords op positie 1 tm 3 te staan, dat wil zeggen op de positie boven de organische zoekresultaten. Onderstaan Eyetracking beeld (bron: Eyetools.com)geeft aan hoe een Google zoekresultaten pagina door de bezoeker bekeken wordt (rood wordt het best bekeken): Hoe kom je in Adwords [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=627&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Verschillende onderzoeken wijzen uit dat het belangrijk is om in Google Adwords op positie 1 tm 3 te staan, dat wil zeggen op de positie boven de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoekmachineoptimalisatie" target="_blank">organische zoekresultaten</a>. Onderstaan Eyetracking beeld (bron: <a href="http://eyetools.com/articles/eyetracking-google-search-results-eyetools-research-this-one-should-help-with-search-engine-optimization-seo-sem-planning" target="_blank">Eyetools.com</a>)geeft aan hoe een Google zoekresultaten pagina door de bezoeker bekeken wordt (rood wordt het best bekeken):</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/google-zoekresultaten-eyetracking.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-628" title="Google Zoekresultaten Eyetracking" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/google-zoekresultaten-eyetracking.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p><strong>Hoe kom je in Adwords hoger te staan?</strong></p>
<p>Veel mensen denken met hoger bieden op zoekwoorden in Adwords hoger te komen. De positie van de Ad wordt echter o.a. bepaald aan de hand van de volgende formule: bod x (zoekwoord) <a href="http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=nl&amp;answer=14089" target="_blank">relevantie</a>. Het is dus van zeer groot belang om een goede relevantie score in Google Adwords te krijgen. Door een verbeterde relevantie(wordt gemeten in een schaal van 1 tot 10) gaan de kosten per click naar beneden:</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/google-relevantie-score-effect-op-cpc.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-630" title="Google Relevantie Score effect op CPC" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/google-relevantie-score-effect-op-cpc.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p><strong>Hoe verhoog je de Google Adwords relevantie?</strong></p>
<p>Een betere score op relevantie krijg je door de juiste zoekwoorden (uit de Ads) te hanteren en terug te laten komen op de volgende plaatsen:</p>
<ul>
<li>In de <strong>domeinnaam</strong> (URL);</li>
<li>In de<strong> naam</strong> van de pagina;</li>
<li>In de <strong>titel</strong> van de pagina</li>
<li>In de <strong>HTML Heading</strong>;</li>
<li>In de <strong>content</strong> van de landingspagina</li>
</ul>
<p>Uiteraard is het van belang om altijd met effectieve <a title="Van bezoeker naar lead deel 2 – Effectieve Landing Pages" href="http://blog.margu.nl/2012/05/31/van-bezoeker-naar-lead-deel-2-effectieve-landing-pages/" target="_blank"> landingspagina&#8217;s</a> te werken indien je Adwords inzet.</p>
<p><strong>Hulp nodig met Adwords?</strong></p>
<p>Veel ondernemers zetten Adwords in maar halen er niet het optimale uit, door bovenstaande zaken toe te passen kan de conversie worden verbeterd. Heeft u hiervoor zelf geen tijd of wilt u dat er eens een extra paar ogen naar uw campagnes kijkt? <a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank">Neem dan vrijblijvend contact met ons op.</a> Dat kan uiteraard ook telefonisch via 08787-18587.</p>
<p>Blog geschreven door<a href="http://nl.linkedin.com/in/eliascrum" target="_blank"> Elias Crum</a> van <a href="http://www.margu.nl" target="_blank">Margu Marketing </a>uit Amersfoort.</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/627/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/627/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=627&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/07/22/google-adwords-positie-verbeteren/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/google-zoekresultaten-eyetracking.png" medium="image">
			<media:title type="html">Google Zoekresultaten Eyetracking</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/07/google-relevantie-score-effect-op-cpc.png" medium="image">
			<media:title type="html">Google Relevantie Score effect op CPC</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Cijfers en Infographic Social Media 2012</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/06/25/cijfers-en-infographic-social-media-2012/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/06/25/cijfers-en-infographic-social-media-2012/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 25 Jun 2012 20:31:24 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Social Media Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[facebook 2012]]></category>
		<category><![CDATA[facebook zakelijk]]></category>
		<category><![CDATA[infographic social media]]></category>
		<category><![CDATA[social media marketing]]></category>
		<category><![CDATA[social media zakelijk]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=623</guid>
		<description><![CDATA[Indien je als bedrijf gebruik gaat maken (of al aanwezig bent) dan zijn de volgende cijfers erg informatief. Hierin is te zien wat de groei is van de verschillende netwerken en de trends waar je als marketeer op kunt letten. &#160; Een paar interessante social media statistieken voor 2012: Facebook 2012: Een gemiddelde Facebook gebruiker [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=623&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Indien je als bedrijf gebruik gaat maken (of al aanwezig bent) dan zijn de volgende cijfers erg informatief. Hierin is te zien wat de groei is van de verschillende netwerken en de trends waar je als marketeer op kunt letten.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><em>Een paar interessante </em><em>social media statistieken voor 2012</em>:</p>
<p><strong>Facebook 2012:</strong></p>
<ul>
<li>Een gemiddelde Facebook gebruiker heeft 130 vrienden en vind 80 pagina&#8217;s leuk</li>
<li>56% van de consumenten geeft aan dat ze een merk eerder aanbevelen nadat ze het hebben geliked</li>
</ul>
<p><strong>Twitter 2012:</strong></p>
<ul>
<li>34% van alle marketeers heeft leads via Twitter gegenereerd</li>
<li>55% van de Twitter gebruikers doet dat via een smartphone</li>
</ul>
<p><strong>Algemene Social Media Trends in 2012:</strong></p>
<ul>
<li>30% van de B2B marketers geven miljoenen uit aan social media marketing</li>
<li>Bijna 30% meet de impact van deze marketing niet</li>
</ul>
<p>Bekijk hieronder de &#8216;<strong>social media statistics</strong> for<strong> 2012&#8242; </strong> in de infographic, bron: <a href="http://www.mediabistro.com/alltwitter/social-media-statistics_b17188" target="_blank">Mediabistro</a>.</p>
<p><img class="aligncenter size-full wp-image-624" title="social-media-2012-infographic" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/social-media-2012-infographic.jpg?w=595" alt=""   /></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong>Zelf doen of uitbesteden?</strong></p>
<p>Indien je geen tijd hebt om dagelijks bezig te zijn met het monitoren van je merk is het een goede optie om dit uit te besteden. Margu Online &amp; Social Marketing uit Amersfoort heeft veel klanten waarvoor we de social networks bijhouden en middels korte lijnen met de klant voor optimaal reputatie management kunnen zorgen. Interesse? Neem<a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank"> contact met ons op via onze sit</a>e of 08787-18587</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/623/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/623/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=623&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/06/25/cijfers-en-infographic-social-media-2012/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/social-media-2012-infographic.jpg" medium="image">
			<media:title type="html">social-media-2012-infographic</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Betrokkenheid van likers op je Facebook Page vergroten</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/06/16/betrokkenheid-van-likers-op-je-facebook-page-vergroten/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/06/16/betrokkenheid-van-likers-op-je-facebook-page-vergroten/#comments</comments>
		<pubDate>Sat, 16 Jun 2012 08:31:37 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Online Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Social Media Marketing]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=616</guid>
		<description><![CDATA[Een Page op Facebook heeft likers, die likers hebben weer vrienden en om die te bereiken is het van belang om ervoor te zorgen dat je likers betrokken blijven bij jouw merk of product. Welke berichten plaats je op je Pages? Er is in de VS onderzoek gedaan naar het effect van verschillende soorten berichten [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=616&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Een Page op Facebook heeft likers, die likers hebben weer vrienden en om die te bereiken is het van belang om ervoor te zorgen dat je likers betrokken blijven bij jouw merk of product.</p>
<p><strong>Welke berichten plaats je op je Pages?</strong></p>
<p>Er is in de VS onderzoek gedaan naar het effect van verschillende soorten berichten op de betrokkenheid van de likers. Grofweg zijn er 3 soorten berichten die je kunt plaatsen:</p>
<ul>
<li>Updates over je product of dienst, bijvoorbeeld:<a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/schermafbeelding-2012-06-16-om-10-10-36.png"><img class="aligncenter  wp-image-617" title="Update over product Appelhoes" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/schermafbeelding-2012-06-16-om-10-10-36.png?w=314&#038;h=237" alt="" width="314" height="237" /></a></li>
</ul>
<ul>
<li>Berichten gerelateerd aan je merk, bijvoorbeeld:</li>
</ul>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/gazelle-facebook.png"><img class="aligncenter  wp-image-619" title="Gazelle Facebook" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/gazelle-facebook.png?w=287&#038;h=121" alt="" width="287" height="121" /></a></p>
<ul>
<li>Berichten die niets met het merk maar wel met de doelgroep of het product te maken hebben, bijvoorbeeld:</li>
</ul>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/staples-nederland-facebook.png"><img class="aligncenter  wp-image-620" title="Staples Nederland Facebook" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/staples-nederland-facebook.png?w=414&#038;h=97" alt="" width="414" height="97" /></a></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong>Wat wil je bereiken?</strong></p>
<p>Om betrokkenheid te krijgen van je Facebook gebruikers is het belangrijk om eerst na te denken over wat je wilt bereiken. Je kunt dan de volgende updates doen:</p>
<p><strong>Wil je dat likers het bericht delen (sharen)?</strong></p>
<ul>
<li>Post dan merkgerelateerde onderwerpen</li>
<li>Gebruik foto&#8217;s, foto albums  en video&#8217;s</li>
</ul>
<div><strong>Wil je likes genereren?</strong></div>
<ul>
<li>Post dan merkgerelateerde onderwerpen</li>
<li>Gebruik een duidelijk Call to Action zoals bijvoorbeeld: &#8216;Like dit, deel met je vrienden en maak kans op&#8230;&#8217;</li>
</ul>
<div><strong>Wil je reactie van likers hebben?<br />
</strong></div>
<ul>
<li>Post dan merkgerelateerde onderwerpen</li>
<li>Stel een vraag in je bericht</li>
</ul>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong>Hulp nodig bij je Facebook Page Community?</strong></p>
<p>Indien je geen tijd hebt om dagelijks bezig te zijn met het monitoren van je merk op Facebook is het een goede optie om dit uit te besteden. Margu Online &amp; Social Marketing uit Amersfoort heeft veel klanten waarvoor we de social networks bijhouden en middels korte lijnen met de klant voor optimaal reputatie management kunnen zorgen. Interesse? Neem<a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank"> contact met ons op via onze sit</a>e of 08787-18587</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/616/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/616/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=616&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/06/16/betrokkenheid-van-likers-op-je-facebook-page-vergroten/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/schermafbeelding-2012-06-16-om-10-10-36.png" medium="image">
			<media:title type="html">Update over product Appelhoes</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/gazelle-facebook.png" medium="image">
			<media:title type="html">Gazelle Facebook</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/06/staples-nederland-facebook.png" medium="image">
			<media:title type="html">Staples Nederland Facebook</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Van bezoeker naar lead deel 2 &#8211; Effectieve Landing Pages</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/05/31/van-bezoeker-naar-lead-deel-2-effectieve-landing-pages/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/05/31/van-bezoeker-naar-lead-deel-2-effectieve-landing-pages/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 31 May 2012 21:56:48 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Online Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[effectieve landingpage]]></category>
		<category><![CDATA[tips voor landingpages]]></category>
		<category><![CDATA[voorbeeld landingpage]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=609</guid>
		<description><![CDATA[Een van de meest effectieve manieren om bezoekers in leads om te zetten is het creëren van effectieve landing pages. Een landing page is een webpagina waarin je specifieke informatie geeft over een onderwerp en waar je de bezoeker zijn of haar gegevens vraagt achter te laten in een formulier. Landingpagina&#8217;s zijn van cruciaal belang [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=609&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Een van de meest effectieve manieren om bezoekers in leads om te zetten is het creëren van effectieve landing pages. Een landing page is een webpagina waarin je specifieke informatie geeft over een onderwerp en waar je de bezoeker zijn of haar gegevens vraagt achter te laten in een formulier.</p>
<p>Landingpagina&#8217;s zijn van cruciaal belang op een pagina om bezoekers gericht informatie te verstrekken en ze dus te voorzien van relevantie informatie. Dit is bijvoorbeeld van belang als je via Adwords, Facebook of banners adverteert. De verwachting die in een advertentie wordt gewekt moet op de landing page worden bevestigt!</p>
<p><strong>Tips voor landingspages</strong></p>
<p>Een aantal tips voor effectieve landingpagina&#8217;s:</p>
<ol>
<li><strong>Duidelijke navigatie:</strong> probeer door middel van tekst en beeld de navigatie zo eenvoudig mogelijk te houden. Werk niet met teveel links, dat leidt af. De pagina is erop gericht dat de bezoeker het formulier onderaan de pagina invult;</li>
<li><strong>Wees kort en bondig:</strong> bezoekers lezen gemiddeld niet meer dan 160 woorden. De tekst die er staat moet gericht zijn op een vervolgactie. Leg dus niet teveel uit maar stimuleer het achterlaten van gegevens;</li>
<li><strong>Stimuleer (social) sharing</strong>: door het toevoegen van email en sociale deelbuttons wordt de pagina onder de aandacht van meer mensen gebracht;</li>
<li><strong>Lever waardevolle informatie:</strong> het belangrijkste van de pagina is het leveren van info die voor de bezoeker waarde heeft. In aanvulling op bovenstaande punten is het dus van belang dat de bezoeker direct ziet dat u verstand van zaken heeft en dat het zinnig is om zijn/haar gegevens achter te laten;</li>
<li><strong>Test meerdere pagina&#8217;s:</strong> test tijdens een campagne een aantal pagina&#8217;s met andere beelden en teksten;</li>
<li><strong>Werk met aansprekende beelden:</strong> voor veel bezoekers werken goede beelden als een magneet. Als je dus met beeld werkt zorg er dan voor dat het van hoogwaardige kwaliteit is.</li>
</ol>
<p>Voorbeeld effectieve landingpage</p>
<p>Een voorbeeld van een zoekopdracht naar &#8216;pensioenregeling&#8217; levert deze advertentie op:</p>
<p><img class="aligncenter size-full wp-image-610" title="Schermafbeelding 2012-05-31 om 23.51.29" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-31-om-23-51-29.png?w=595" alt=""   /></p>
<p>Als je erop doorklikt komt de volgende landingpage te voorschijn:</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-31-om-23-51-521.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-612" title="Voorbeeld effectieve goede landingpage" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-31-om-23-51-521.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p><strong> Hulp nodig?</strong></p>
<p><a href="http://www.margu.nl" target="_blank">Margu Online Marketing</a> uit Amersfoort verzorgt voor veel klanten de landingpages. Zowel technisch (verwerken in de site) als inhoudelijk(schrijven van pages)  geven wij de site vorm en zorgen wij ervoor dat bezoeker omgezet worden in leads! <a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank">Neem hier contact op met Margu</a> of bel ons op 08787-18587.</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/609/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/609/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=609&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/05/31/van-bezoeker-naar-lead-deel-2-effectieve-landing-pages/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-31-om-23-51-29.png" medium="image">
			<media:title type="html">Schermafbeelding 2012-05-31 om 23.51.29</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-31-om-23-51-521.png" medium="image">
			<media:title type="html">Voorbeeld effectieve goede landingpage</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Van online bezoeker naar lead &#8211; Deel 1: Downloads</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/05/22/van-online-bezoeker-naar-lead-deel-1-downloads/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/05/22/van-online-bezoeker-naar-lead-deel-1-downloads/#comments</comments>
		<pubDate>Tue, 22 May 2012 07:29:06 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Online Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[tips landingspages]]></category>
		<category><![CDATA[tips online marketing]]></category>
		<category><![CDATA[whitepaper downloads]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=602</guid>
		<description><![CDATA[In Google Analytics is een goed overzicht te krijgen van het aantal bezoekers dat er op je website komt per dag. Aan bezoekers alleen heb je vaak niet veel, je wilt ze graag als klant binnenhalen! Daarvoor heb je in ieder geval de gegevens van een bezoeker nodig. Die kun je achterhalen door het IP [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=602&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>In<a href="http://www.google.com/analytics" target="_blank"> Google Analytics</a> is een goed overzicht te krijgen van het aantal bezoekers dat er op je website komt per dag. Aan bezoekers alleen heb je vaak niet veel, je wilt ze graag als klant binnenhalen!</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-22-om-09-18-36.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-605" title="Online Marketing Funnel" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-22-om-09-18-36.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p>Daarvoor heb je in ieder geval de gegevens van een bezoeker nodig. Die kun je achterhalen door het IP adres te koppelen aan een bedrijfsnaam zoals bijvoorbeeld <a href="http://www.snoobi.nl/home/">Snoobi </a>doet. Dan heb je de gegevens van een mogelijk geïnteresseerde bezoeker. Wat je waarschijnlijk nog liever hebt zijn de gegevens van een vrijwel zeker geïnteresseerde bezoeker. Daarover starten we een blog serie met een aantal tips.</p>
<p><strong>Bied downloads aan</strong></p>
<p>Je bent expert op jouw vakgebied en kunt <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Thought_leader" target="_blank">thought leader </a>worden door je kennis te delen middels whitepapers, cases of presentaties.  Deze bied je vervolgens op je site aan ter download. Vraag daarbij de gegevens van de downloader (naam, e-mail, telefoon) voordat deze daadwerkelijk de documenten kan krijgen.Een voorbeeld:</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-22-om-09-26-45.png"><img class="aligncenter size-full wp-image-606" title="Voorbeel Whitepaper downlaod site" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-22-om-09-26-45.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p>Ervaring leert dat werkelijk geïnteresseerde bezoekers hun gegevens zeker achterlaten. Hiermee heb je vervolgens de mogelijkheid om de persoon te benaderen.</p>
<p><strong> Hulp nodig?</strong></p>
<p><a href="http://www.margu.nl" target="_blank">Margu Online Marketing</a> uit Amersfoort verzorgt voor veel klanten bovenstaande zaken. Zowel technisch (verwerken in de site) als inhoudelijk(schrijven van cases, whitepapers)  geven wij de download vorm en zorgen wij ervoor dat bezoeker omgezet worden in leads! <a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank">Neem hier contact op met Margu</a> of bel ons op 08787-18587.</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/602/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/602/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=602&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/05/22/van-online-bezoeker-naar-lead-deel-1-downloads/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-22-om-09-18-36.png" medium="image">
			<media:title type="html">Online Marketing Funnel</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-22-om-09-26-45.png" medium="image">
			<media:title type="html">Voorbeel Whitepaper downlaod site</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Sales en social media: Nimble CRM</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/05/14/sales-en-social-media-nimble-crm/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/05/14/sales-en-social-media-nimble-crm/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 14 May 2012 17:39:02 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Nieuwe Online Marketing Producten]]></category>
		<category><![CDATA[Social Media Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[nimble]]></category>
		<category><![CDATA[nimblecrm]]></category>
		<category><![CDATA[online crm]]></category>
		<category><![CDATA[social crm]]></category>
		<category><![CDATA[social media voor sales]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=596</guid>
		<description><![CDATA[Als je social media in Sales gebruikt kan het handig zijn om Nimble te gaan gebruiken. Nimble is onder andere opgericht door Jon Ferrara die eerder Salesforce.com oprichtte. Nimble is geen social media dashboard zoals Hootsuite of Tweetdeck waar het om streams berichten gaat maar juist om de info die je nodig hebt als je [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=596&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Als je social media in Sales gebruikt kan het handig zijn om Nimble te gaan gebruiken. <a href="http://www.nimble.com">Nimble</a> is onder andere opgericht door <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Jon_V._Ferrara" target="_blank">Jon Ferrara</a> die eerder Salesforce.com oprichtte.</p>
<p><a href="www.nimble.com" target="_blank"><img class="aligncenter size-full wp-image-598" title="Nimble voor verkoop" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-14-om-19-35-18.png?w=595" alt=""   /></a></p>
<p>Nimble is geen social media dashboard zoals <a href="http://www.hootsuite.com" target="_blank">Hootsuite</a> of <a href="http://www.tweetdeck.com" target="_blank">Tweetdeck</a> waar het om streams berichten gaat maar juist om de info die je nodig hebt als je met een persoon of bedrijf zaken doet of wilt doen.</p>
<p><strong>Alles in 1 voor contacten, Nimble als CRM</strong></p>
<p>In Nimble is het mogelijk om al je contacten van je social networks (zoals LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+) en je activiteiten (via je Outlook of Google Calendar) te beheren. Hiermee is de tool voor zakelijk gebruik ideaal voor bijvoorbeeld sales en marketing mensen. Je kunt Nimble gebruiken als je complete <a href="http://www.nimble.com/how-it-works/contact-management/" target="_blank">online CRM.</a> Daarnaast is het te koppelen aan tal van third party applicaties zoals Mailchimp of Hubspot.</p>
<p><strong>Voorbeeld van het gebruik</strong></p>
<p>Stel je bent als verkoper bezig met een prospect dan zoek je deze op alle sociale netwerken op via Nimble en krijg je direct een totaaloverzicht. Dit in plaats van Googlen, inloggen op allerlei andere sociale netwerken. Met 1 click op de knop krijg  je bovendien overzicht over de netwerken waar een prospect lid van is. Een voorbeeld van Nimble (klik erop voor vergroting):</p>
<p><a href="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-14-om-19-26-04.png"><img class="aligncenter size-medium wp-image-597" title="Nimble voorbeeld" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-14-om-19-26-04.png?w=300&#038;h=164" alt="" width="300" height="164" /></a></p>
<p>Nimble maakt het bovendien eenvoudig om je email vanuit LinkedIn, Facebook en Google+ op 1 plek te beheren. Je hebt daarmee in 1 overzicht (interface) al je interacties met je prospects.</p>
<p><strong>Gratis om te starten</strong></p>
<p>Een persoonlijk account is gratis bij Nimble, een business account kost je $15 per maand echter kun je eerst een maand gratis proberen. Zeker de moeite waard om te doen dus en het gemak te ervaren!</p>
<p><strong>Social Media voor Sales: vragen?</strong></p>
<p><a href="http://www.margu.nl">Margu Online Marketing uit Amersfoort</a> is gespecialiseerd in zakelijke toepassingen van social media. Daarnaast verzorgen wij trainingen waarin zakelijk gebruik van social media wordt geleerd. Nimble kan daar een onderdeel van zijn. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op via ons <a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html">contactformulier </a>of telefonisch via 08787-18587</p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/596/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/596/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=596&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/05/14/sales-en-social-media-nimble-crm/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-14-om-19-35-18.png" medium="image">
			<media:title type="html">Nimble voor verkoop</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-14-om-19-26-04.png?w=300" medium="image">
			<media:title type="html">Nimble voorbeeld</media:title>
		</media:content>
	</item>
		<item>
		<title>Prijsvragen, kortingsvouchers en andere acties op je Facebook Page</title>
		<link>http://blog.margu.nl/2012/05/07/prijsvragen-kortingsvouchers-en-andere-acties-op-je-facebook-page/</link>
		<comments>http://blog.margu.nl/2012/05/07/prijsvragen-kortingsvouchers-en-andere-acties-op-je-facebook-page/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 07 May 2012 20:09:38 +0000</pubDate>
		<dc:creator>margumarketing</dc:creator>
				<category><![CDATA[Online Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Social Media Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[facebook acties]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook coupons]]></category>
		<category><![CDATA[facebook prijsvraag]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://blog.margu.nl/?p=592</guid>
		<description><![CDATA[Een Facebook Page is een mooi middel om met je doelgroep te communiceren, de kunst is natuurlijk wel om die doelgroep te bereiken en te betrekken bij jouw merk. Dat kun je onder andere doen door acties op je Page. Niet standaard bij je Page Dit soort mogelijkheden zijn iet standaard op de Page aanwezig [...]<img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=592&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></description>
				<content:encoded><![CDATA[<p>Een Facebook Page is een mooi middel om met je doelgroep te communiceren, de kunst is natuurlijk wel om die doelgroep te bereiken en te betrekken bij jouw merk. Dat kun je onder andere doen door acties op je Page.</p>
<p><strong>Niet standaard bij je Page</strong></p>
<p>Dit soort mogelijkheden zijn iet standaard op de Page aanwezig maar kun je installeren door externe applicaties te selecteren. Voorbeelden daarvan zijn <a href="https://apps.facebook.com/iframeshq/?ref=ts" target="_blank">Wildfire </a>of <a href="http://www.woobox.com" target="_blank">Woobox</a>, hiermee kun je aparte tabs op je page installeren met de acties.</p>
<p><strong>Voorbeeld Facebook Prijsvraag Software: Woobox</strong></p>
<p>Met Woobox zijn een groot aantal acties mogelijk, zoals prijsvragen, coupons, group deals etc:</p>
<p><a href="http://www.woobox.com"><img class="aligncenter  wp-image-593" title="Woobox" src="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-07-om-22-02-00.png?w=439&#038;h=193" alt="" width="439" height="193" /></a></p>
<p>Woobox is relatief eenvoudig in gebruik, is bovendien in het Nederlands te vertalen en geheel gericht op de facebook user experience waardoor gebruikers gestimuleerd worden te delen met hun vrienden.</p>
<p><strong>Hulp nodig?</strong></p>
<p>Wij hebben ruime ervaring (tientallen acties succesvol gedaan) in het verzorgen van allerlei Facebook acties. Of het nu gaat om B-to-C of B-to-B, wij geven een advies over het benaderen van de juiste doelgroep en implementeren de gehele actie. Desgewenst beheren we de actie ook. Wil je daarover meer weten? Neem dan contact op met Margu Online, Social &amp; Mobile Marketing via 08787-18587 of via <a href="http://margu.nl/neem_contact_op_met_margu_online_marketing.html" target="_blank">de site op margu.nl</a>. In ons download center staan bovendien veel handleidingen over Facebook marketing, <a title="Bloggen zorgt voor leads!" href="http://www.marketingguys.nl/download-hier-uw-whitepaper/" target="_blank">download ze hier.</a></p>
<br />  <a rel="nofollow" href="http://feeds.wordpress.com/1.0/gocomments/margumarketing.wordpress.com/592/"><img alt="" border="0" src="http://feeds.wordpress.com/1.0/comments/margumarketing.wordpress.com/592/" /></a> <img alt="" border="0" src="http://stats.wordpress.com/b.gif?host=blog.margu.nl&#038;blog=20613002&#038;post=592&#038;subd=margumarketing&#038;ref=&#038;feed=1" width="1" height="1" />]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://blog.margu.nl/2012/05/07/prijsvragen-kortingsvouchers-en-andere-acties-op-je-facebook-page/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
	
		<media:content url="http://2.gravatar.com/avatar/5e739e2580f7ccb1a35e2c4e17055e50?s=96&#38;d=identicon&#38;r=G" medium="image">
			<media:title type="html">margumarketing</media:title>
		</media:content>

		<media:content url="http://margumarketing.files.wordpress.com/2012/05/schermafbeelding-2012-05-07-om-22-02-00.png" medium="image">
			<media:title type="html">Woobox</media:title>
		</media:content>
	</item>
	</channel>
</rss>
